onsdag den 24. august 2011

High school rocks

så overlevede jeg første dag på en nye skole med fremmede mennesker og fremmet sprog!. well.. jeg burde egentligt lave mine lektier lige nu!.. Men jeg gider ikke, det er som om det tager 10.000 gange mere tid at tage sine lektier når de er på engelsk i stedet for dansk. Derfor er det lidt svært at overskue pt. 
det bedste ved Edison High school er at alle er så åbne og imødekommende, hvis bare de har hørt om mig, kommer de hen og siger hej!. 
Hæh.. det sjoveste var da jeg blev præsenteret for en pige og fortalte jeg kom fra Denmark! og hun var bare sådan lidt, nå okay. Lidt efter råber hun nærmest. "wow Denmark is in Europe, that's so cool." hun have googlet det i mellem tiden. 
nå men skolen er som på film. vær lærer har sit eget klasseværelse og vi bevæger os fra klasse til klasse. Man har der samme skema vær eneste dag!!!!... boring. Men der er godt nok ikke rigtigt de der kliker som man ser på film i kantinen og sådan!. vi har lunch i forskellige perioder. jeg har i 5. og andre har i 6. eller 7. 
Men ja min største frygt var at stå i kantinen og være lost.. Det skete så!.. 
ejj.. min sidste class inden lunch var Economics og der var nogle piger der spurgte mig om jeg ville side med dem i kantinen, selvom jeg slet ikke havde snakket med dem.! Men da jeg så havde hentet min lunchbox i skabet. var de ingen steder at se. Så der stod jeg og var lost indtil en pige spurgte om jeg ville sidde med dem. Hende kendte jeg heller ikke!. Men det gjorde jeg så, altså satte mig. og det vidste sig at vi havde en class sammen og hun havde set mig der!? 
i alle mine classes var der søde elever der tog i mod mig uden at kende mig. Se det er ikke noget jeg nogensinde vil tro skete i Danmark, alle er meget mere åbne her!. DET FEDT!
min sidste class var math. mister Hall ville se hvor meget vi kunne huske fra ferien. osv. så han havde lavet 6 regne stykker på tavlen. vi snakker +, -, * og divider(kan ikke finde dividere tegnet på min computer.) mit problem kommer da jeg kommer til dividere stykkerne!. 6,876/56 (der var det jo;) sådan så det ene cirka ud. Jeg tænker det var sørme en masse kommatal. OG og og, jeg er elendig til hvilken vej det skal stilles op når man bruger trappe metoden. så jeg tænker det mindste må skulle være dem der deler det store antal. jeg sidder og tænker ARGH.. i meget lang tid, og da vi gennemgår opgaverne, føler jeg mig som en tumpe. på engelsk er , = . og omvendt. Se der var min fejl!. 
derefter slutter jeg dagen med en omgang soccer træning. og jeg er lige pludselig virkelig glad for at have mødt alle de søde piger på holdet inden high school startede, for her føler jeg mig pludselig hjemme. efter en hel dag med totalt ukendte mennesker. føles det som om at jeg kender dem rigtigt godt!.. 
I morgen har vi endnu en soccer kamp. det skal nok blive spændende. I sidste kamp fik jeg fuld spille tid det var fedt!!!... 

Lige en sidste lille sjov ting inden jeg slutter for denne gang. i går vidste Michelle mig rundt på skolen og jeg mødte nogle forskellige lærer og sådan. jeg mødte en Miss. et eller andet(kan ikke lige huske hendes navn) og hun spurgt hvad jeg hed og hvordan man udtalte mit efternavn. jeg siger så "jørgensen" og hun sider "Nej sådan tror jeg ikke jeg ville udtale det" hun står og siger til mig at jeg udtaler mit EGET efternavn forkert!.. Hahahaha, det var så sjovt. Men det er nok fordi det staves joergensen på engelsk.! 

nu vil jeg smutte ud og få en is med familien, og derefter må jeg heller få læst de 68 sider i en ENGELSK bog til i morgen!! 


så inden i får alt for ondt af jer selv med hensyn til lektier, så tænk lige på mig. Mine er på ENGELSK. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar