søndag den 11. september 2011

hverdagen slår til

i dag er det søndag, dvs. at i morgen hedder det skole igen. Jeg gider ikke rigtigt, nogle af timerne er sjove nok, andre skal bare ende. Men jeg har det godt. Lige nu er jeg bare træt!.. 
men jeg vil fortælle lidt om hverdagen her, det har jeg vist ikke gjort så meget i før. 
altså vær eneste ser sådan set ens ud. vi starter kl. 7.35 og ender 14.35. Jeg står op kl. 6.30 cirka, spiser morgenmad og gør mig klar. vi kører cirka 7.20 og er på skolen 5 minutter senere. (ja vi kører cirka 2,5 km, og nej jeg har ikke set en eneste elev på cykel endnu eller noget!) Så går vi til the lockerroom. det er ved siden af gymnastiksalen. og her er en masse skabe, som egentligt er beregnet til sports tøj osv. og man kan bare tage et af skabene og putte en lås på det og så kan man sådan set bruge det. Og det er hvad michelle og jeg gør. Vi har godt nok fået tildelt et skab på gangen. men det bruger jeg aldrig, selvom det er fint pyntet osv. ;) Derefter forsætter vi til vores homeroom, jeg er i samme homeroom som Michelle og Mackenzie, så det er godt. Her sidder vi og ser morgen news. som er lavet af nogle af eleverne, de fortælle om hvordan kampene for de forskellige hold er gået. F.esk kunne de sige at "the girls soccer team, won 2-0 yesterday" Derefter går jeg til min første class som er publication in room 101. Vi står for at lavet en avis der udkommer vær måned. Det er faktisk ret svært for mig, for mit skriftlige engelsk er ikke perfekt og det skal det jo helst være når den skal udgives på skolen.. udover det skal vi skaffe små reklamer der kan betale for en del af årsbogen. som vi også står for at lave. Det er en meget let klasse med hensyn til lektier, vi har ikke så mange og vi laver ikke så meget i timerne. Jeg kan godt lide den klasse, for to af soccer pigerne er i den 2 af dem jeg bedst kan lide endda. og der er bare en del flinke mennesker i den klasse, vær time er 45 minutter,. derefter går jeg til psychology class i room 206. Det er faktisk et meget spændende fag, hvis læreren var lidt bedre til at undervise det. undervisningen er meget læse forstå ord, gennemgå. Jeg kan også godt lide denne klasse, for her er igen nogle sjove mennesker, en af michelles rigtig gode veninder, som jeg også snakker rat godt med. og så en af hendes venner som er helt vildt sjov også, så det er en rigtig sjov time. lektierne er ikke svære her, men vi har tit nogle for. det er mest at skrive nogle ord af fra en bog og forstå dem. 
næste class er career exploration, klassen består af i alt 9 elever 2 piger, mig og en anden og 7 drenge!.. men altså jeg snakker mest med tre af drengene som er rigtig sjove, og klassen er vildt nem.. det meste handler om at skrive historier om sig selv og tage tests om hvad man kan li' at lave osv. Denne klasse er også en af dem jeg godt kan lide for den er nem og drengene er sjove!. 
min næste class, er economisc class.. her har jeg den samme lærer som jeg har til psychology class og undervisningen forgår på præcis samme måde, lærer er flink nok, men undervisningen er kedelig. Denne klasse er okay. Der er en pige i klassen jeg snakker med og det er det, så det kunne være bedre, men jeg er okay.. derefter har jeg lunche!.. jeg synes det er en træls lunch periode jeg har lunch i for jeg sidder med en rigtig sød pige, men vi har ikke så meget at snakke om, og alle de piger jeg snakker meget med har lunch i andre perioder. (nej det er ikke som på film, hvor folk sidder delt op og sådan. Men jeg tror det er fordi der er tre lunch perioder og mange elever laver mere end en sport, og så fordi det er en lille skole.) Folk spiser de særeste ting til lunch. Det er åbenbart meget normalt, at spise peanutbutter til ALT. Ja selv deres grøntsager dypper de i peanutbutter. ADDDDD... siger jeg bare. Derefter har jeg 2x studiehall. det sucks... hvis jeg er heldig kan jeg gå på biblioteket og sidde der, ellers skal jeg sidde i et kæmpe rum. Minder lidt om festsalen på gym. men det her rum er mega koldt, og så sidder vi så langt fra hinanden at vi ikke kan snakke sammen. SÅ hvis man ikke har noget lektier der skal laves, sucks det virkeligt... Nå men efter næsten at dø af kulde går jeg videre til language art. det er sådan set bare engelsk.det er ikke en af mine yndlings klasse, men jeg overlever den, og der er næsten ingen lektier!.. så det er rart. derefter hedder det matematik på LAVT niveau, og jeg mener sygt lavt niveau. det er vildt nemt. Men vi får lektier for vær gang, det hader jeg, og jeg snakker ikke med nogle i klassen. Så det er ikke min favorit klasse... Men så er skoledagen også over og så er der bare soccer træning bagefter, og det kan jeg godt li' :D!!! Og jeg har også lige skrevet mig op i art club, dvs. at vær torsdag skal jeg sidde og tegne og det er en rigtig hyggelig club, der er i hvert fald to sjove typer i klubben. Jeg er hjemme efter soccer træning ca. kl. 5 pm. og så hedder det ellers lektier aftensmad og i seng. Hvis det er onsdag eller mandag har vi måske en soccerkamp og så er vi endnu senere hjemme. Men altså jeg har det FEEEDT!!!!!!!!!!!

hverdagen har slået til, men den er nu okay anyways!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar